lørdag 5. september 2009

Lille meg i den STORE verden

Ett år av livet er ikke mye i forhold til hvor mange år vi faktisk har, men tenk så mye vi kan få ut av bare et år! Jeg har nå vært på Hald Internasjonale Senter i 3 uker, og funnet ut at dette blir et år hvor jeg skal oppleve mye! Mye mer enn hva jeg har forestilt meg...

Jeg skal bruke dette året på å jobbe, bo og leve 6 måneder i en by som heter Florianopolis i Brasil. Det gleder jeg meg utrolig mye til! Eksakt hva jeg skal gjøre vet jeg ikke helt enda, men det kommer dere garantert til å høre MASSE om!

Før jeg tar det store skrittet og faktisk reiser over atlanteren, skal jeg være 6 uker på forberedelses kurs her i Mandal. Viss du kanskje syns det høres litt rart ut å ha kurs for å kunne Leve en annen plass, så har jeg nå funnet ut at det faktisk er helt nødvendig! Vi lærer så utrolig masse spennede, og som jeg vet, og ihvertfall blir fortalt, at vi kommer til å få stor brukt for!

Nå har det allerede gått 3 uker og jeg følere jeg har oppleved en hel hau! Det er så utrolig gøy å være her! Et stort felleskap med mange nasjonaliteter. Kultursjokket har allerede begynt for å si det sån! Engelsk er det dagligdagse språket her i vår lille boble, både formelt og uformelt. Det kan by på noen problemer til tider, men går stort sett greit. Det første store kultursjokket var nok internatliv. Noe jeg aldri hadde opplevd før. Hvordan kunne jeg vite at det å bo med 3 andre norske jenter kunne by på problemer?? Men etterhvert lærer man å leve med det også. Jeg har min tid på badet og må ta til takke med den, sån er livet. Ellers har den største utfordringen til nå vært å være borte fra min kjære Kjæreste!
Ser fram til et innholdsrikt år i en helt annen kultur enn lille Norge.

2 kommentarer:

  1. håper du savne an far og he he
    kjekt me blogg !

    SvarSlett
  2. Hei Hilde:-D. D blir kjekt å konna fylla deg på bloggen din. Kult navn på bloggen din forresten:-)
    Kos deg masssse:-P

    SvarSlett