mandag 24. januar 2011

Egypt tur - 4 dag

Hvor starter man å fortelle etter en så innholdsrik dag? Jeg starter fra begynnelsen:) I dag har vi vært i det egyptiske islam. det var spennende å være i en moske og føle på hele atmosfæren. Med skjerf på hode, lange skjørt og kun sokker på beina labbet vi rundt i moskeene. Det var tepper som viste veien til mekka og flotte utsmykkinger. vi fikk også høre på bønneropene fra innsiden av moske Etter en del moskeer, såre bein og god mat i magen gikk vå markede. Marked var virkelig fasinerende!jeg har vært på marked før men aldri møtt så innpåslitne selgere. det var helt utrolig! De hadde noen fantastiske kommentarer! som: "jeg vil ikke ha noe annet enn pengene dine" og "jeg vet ikke hva du ser etter, men jeg har det." Det var ting og folk over alt og alle selgere skulle ha dg me inn i et trangt strøk hvor butikken deres lå. Det var pruting på høyt nivå;-)
Når bena våre nesten ikke klarte å bære oss lenger satt vi oss på en fortausresturante og så på alt som skjedde:)
Det er både smigrende og veldig slitsomt at di er så utrolig fasinert av hvite, blonde, blåøyde jenter her nede. At du får mye oppmerksomhet av alle mennene er bare utrolig slitsomt! men det jeg syns er litt morsomt og fasinerende er når jentene stirrer, og du får noen søte flaue smil når de oppdager at du har lagt merke til det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar