lørdag 3. oktober 2009

En ny verden

Etter en lang dag på fly landet vi tilslutt i Curitiba. Vi ble tatt godt imot på flyplassen av Mateus og Mona, og ble kjørt til der vi skal bo i noen dager. Jeg var veldig trøtt og sliten etter å ha reist i 25 timer så jeg trodde jeg skulle sovne i bilen, men den gang ei. Det var så mye å se og så mange inntrykk at jeg ble lys våken. Alt var annderledes. Jeg prøvde å se etter om jeg i hvert fall kunne kjenne igjen noe, men det eneste jeg hadde sett før var en Walmart butikk, ellers var ALT nytt. Etter å ha lært litt og lest litt om Brasil har jeg forstått at dette er et land fylt med forskjeller, men det må oppleves for å forstås! På den ene siden av gaten kan det være et stort og fint hus, mens rett over gaten er det et hus som jeg ikke forstår at det faktisk kan bo folk i.

Idag da jeg våknet var jeg helt alene i et hus som jeg kun hadde sett i mørket og med trøtte og slitne øyne. Så det var veldig rart å sto opp, dysje og spise frokost i et fremmed hus hvor jeg ikke hadde møtt alle som bor der. Så gikk vi ut for å se Curitiba, og være turister i det landet som skal være vårt hjem i 6 måneder. vi fikk se byen og hva den har å by på. Utrolig fine parker, bråkete busser og ingen engelsk talende folk. Etter å ha gått en lang stund og sette mye spennende gikk vi til det teologiske fakultetet og fikk hilse på noen av studentene, i tillegg fikk vi være med på studentgudstjenesten. Vi forstod ikke så veldig mye men det hjalp med litt oversetting. så fikk vi bruke den nye bibelen som er portugisisk og engelsk, den tror jeg jeg kommer til å ha god bruk for.

Etter mange inntrykk og mye gåing er jeg veldig sliten så nå forstår jeg hvorfor alle de internasjonale studentene på hald ville sove så mye. En blir sliten av alle inntrykkene. Gonatt

2 kommentarer:

  1. Å så spennande! Tenkt at nå e brasil oppholdet i gang!:) Glede meg t å følge med på fortsettelsen! :) Du e goe!:)
    Klem

    SvarSlett
  2. Hørres skikkelig kjekt ut! Eg håbe at du kose deg kjempe masse! Eg blei skikkelig leie meg siden eg isje kunne komma på Tirsdag :( men eg håbe at du fekk mld min forde ;)
    Kosa deg vidare Hilde :)

    SvarSlett