tirsdag 6. oktober 2009

En regnfull dag

Det regner ute, og ikke akkurat lite heller. Det har lynt og tordnet i hele natt, og det føles som om hele huset skal dette sammen. Jeg sitter inne i huset hvor det faktisk er ganske kaldt til å være på denne siden av Jordkloden. Jeg er trøtt etter en noe søvnløs natt. Dette var nemlig litt sterkere lyder enn alle hundene som bjeffer hele natten. Etter det vi har hørt har været vært slik de siste ukene, men vi har bare hatt sol og varmt vær. Selv om det kan være veldig skiftende til tider har jeg ikke sett så mye regn som dette på en gang.

I dag skal vi reise videre til Floripa hvor vi skal bo de neste 6 månedene, så i dag komme vi fram til endelig reisemål. Jeg kjenner jeg er veldig spent på å treffe familien min og stedet vi skal bo.
Det har likevel vært godt og nødvendig å være noen dager her i Curitiba så ikke alt kommer på en gang.. Har hatt noen herlige dager her som turister i Brasil. Vel nå er det vel slutt på de gode feriedagene, sove lenge og drive dank. Nå er det på tide å starte på det vi virkelig er her for, og jeg kjenner for første gang at jeg er virkelig klar for å ta fatt på de utfordringen som måtte komme.

Jeg vet at Gud har en plan med alt dette, Hald, Brasil og floripa, så jeg er veldig spent på å se hva han har for meg. Jeg er veldig forundret og overrasket på en god måte, hvor naturlig brasilianeren lever kristenlivet sitt som en naturlig del av hverdagen. Jeg tror vi nordmenn har mye å lære, og jeg vet at jeg vil lære mye dette året. Det er liksom helt naturlig å snakke om Gud, leie kristen film og ta Gud med i hverdagen. Igår før jeg la meg ble jeg spurt om jeg ville bli bedt for, som den mest naturligste ting i verden. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle si, men sa så klart " ja det hadde vært fint", så der satt vi mitt i stuen og ba, noe som er litt nytt for meg. Det var likevel en utrolig god følelse.

Så neste gang dere hører fra meg har jeg ankommet Floripa, gleder meg!;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar