søndag 20. desember 2009

Glade jul, hellige jul ....

Det nærmer seg julaften med stormskritt, og jeg har ikke et snev av julestemning. I hvert fall ikke slik jeg pleier å ha i desember. Hvor kulden kryper inn gjennom lag på lag med klær. Snøen daler lett fra himmelen. Det lukter av pepperkaker, appelsin, sjokolade, friskt nytt juletre og julepakker. Alle snakker om hva de ønsker seg og hvor mange julegaver de har igjen. Mor å far er like hemmelighetsfulle som alltid, og ting er akkurat slik det skal være, med julepynt i huset og stjerne i vinduet. Jeg kjenner jeg får frysninger av stemningen. Og jeg kjenner savne komme snikende. Likevel er jeg utrolig takknemlig for at jeg får lov til å være her. Denne desembermåneden har vært fult med sol, strandliv, julekjeks, tyske juletradisjoner og plastikktre. Men det har fått meg til å innse noe utrolig viktig. Det har fått meg til å innse at julen ikke handler om alle disse tradisjonene. Det den virkelig handler om er at Jesus kom hit ned til oss å ble menneske blant oss. Det er så utrolig lett å glemme det i alle tradisjonene. På søndagskolen i dag fikk jeg være med barna å lage invitasjoner til en bursdagsfest, og jeg tror at min invitasjon skal bli mitt budskap for denne julen.
Her er en invitasjon til deg:


"24. Desember inviteres du til fest. Vi skal feire frelserens fødselsdag, og minnes at han kom ned til oss og ble menneske. Men dette er en annerledes bursdag. Bursdagsbarnet gir oss gave, den største av dem alle. Det eneste vi må gjøre er å ta imot. La oss aldri glemme han som ble født for å gi oss budskapet om at Gud elsker akkurat deg!"

Se alle pakkane!! Alle ungane i Vila Santa Vitória fekk pakke fra en familie i menigheten. å det va reine julakvelden hehe;) De va så spente å så glad! Har aldri sett de sån..

Først hadde de ein liten opptreden med forskjellige ting.. Veldig kjekt!

Soloppgang

Me stod opp tidlig om morgenen for å se soloppgangen.. For de som har retningsans, så vett de at me ikkje kan se solnedgangen i sjøen her borte sån som eg e så heldige å kan fra rommet mitt i Norge..
Kjekke folk

Nydeligt! Gud e fantastisk! God Jul alle samen!


4 kommentarer:

  1. Hei Hilde!
    Følgjer trufast med på kva du driv på med og tenker på deg i Brasil. Vil bare ønske deg ei god julefeiring!
    Klem:)

    SvarSlett
  2. hei Hilde,,veldig kjekt vi fikk prate med deg på skype i går.Du e goe.Tenker du gleder deg t besøk. Her koser vi oss med alle hjemme i jula.Venter besøk av en spansk en i morgen:) klem fra onkel Stefan og tante Kamilla

    SvarSlett
  3. Det e så sant, så sant Hilde, det med julestemning. Egentlig hadde me sikkert hatt godt av å komt oss litt vekk fra de vanlige tradisjonene någen kver - for å virkelig oppleva ka julen handle om!
    Kjekt å følga bloggen din :) Fortsett å stå på, du e go!
    Klem fra Margunn

    SvarSlett
  4. Spennande å følga me deg på bloggen=) Stå på Hilde;) Kos deg masse me besøg=)=) Godt nyttår;) klemm fra JOhanna

    SvarSlett