lørdag 6. februar 2010

Ny motivasjon


Da var en herlig uke med infieldkurs over. Det er et kurs som Hald studenter har i midten av uteoppholdet for å på litt ny motivasjon og tenke over hva en har lært. Men også for å få et lite avbrekk i dagliglivet her ute i den store verden.
Infield i Brasil fant sted på en herlig ferieøy som passer perfekt for anslapping og nye motivasjon nemlig Florianópolis SC. For de som har følgt litt med på bloggen min etterhvert sjønner kanskje at jeg ikke trengte å reise så langt for å komme til hotellet. ca 15 min med taxi var nok for å komme til herlig strandliv, avslapping og ferieliv.
Ja, en vil kanskje si at jeg har ferie i 6 måneder og slapper av hele tiden, og til en viss grad er jeg enig i det, og jeg er så utrolig takknemlig for det.
Jeg tror faktisk at det var en grunn til at Gud plasserte meg akkurat her i "Paradiset". Nemlig for å kunne samle nye krefter og bli mer klar over de viktigste tingene i livet. Jeg får utrolig mye påfyll her og det er ikke nødvendigvis jeg som gir så mye til Brasil, mer Brasil som gir utrolig mye til meg. Og akkurat det er jeg utrolig takknemlig for! Og jeg vet at vi alle trenger litt pause fra hverdagen og påfyll av og til. Vi er bare ikke alltid like flinke til å sette av tid til det. Selv om det var ikke akkurat derfor jeg søkte på Hald. Gud virker på mystisk vis folkens;)

Det var utrolig herlig å treffe de andre som er i Brasil igjen, og læreren vår Agnar som hadde litt meningsfyll undervisning for oss. det var godt å få litt nye tanker og ny motivasjon igjen!

Her er noen bilder som jeg virkelig synes viser at vi har kost oss med mye latter og løye:

Måtte vente på taxi i 1 1/2 time, men vi hadde det riktig så morsomt for det.


Surfekurs!!

Da var det faktisk bare 2 måneder igjen, og jeg skal prøve å nyte de siste månedene så godt jeg kan, og ta med mye erfaring og friskt mot med meg hjem!

3 kommentarer:

  1. Surfekurs!! så gøy:)
    ser ut som dere hadde det veldig fint!

    SvarSlett
  2. Hei!
    Jeg har søkt Hald til høsten, og har noen spørsmål til deg om hva du gjør i Florianopolis!? Jeg vil veldig gjerne vite mer om arbeidet dere gjør og hva dere fyller dagene med! kan du sende meg en kort mail, takk, til afro_oda@hotmail.com ?
    Beijos Oda.

    SvarSlett
  3. HEI! Du er heldigge som får ein sånn ferie ! =)
    Glede meg te du komme hjem ! klem fra Vilde =)

    SvarSlett